Deze solo van en door Jan Martens is een gedanst portret en ode aan de Poolse Elisabeth Chojnacka, een uitzonderlijk getalenteerde muzikante die midden de 20ste eeuw medeverantwoordelijk was voor de revival van klavecimbelmuziek.
Martens blijft dansend dicht bij de soms complexe muzikale partituren en bespeelt zijn lichaam meesterlijk zoals Chojnacka dat deed met het klavecimbel. De dansante solostukken worden aangevuld met een documentaire laag waarin het werk en leven van Chojnacka auditief aan bod komt.
gratis inleiding door De Zendelingen om 19.15 uur
‘Eentje is geentje’, vindt Jan Martens. Je kan een dubbele dosis Martens opdoen op 9 en 10 mei, dankzij het combiticket. Eerst kruipt de choreograaf zelf op het podium met ELISABETH GETS HER WAY, daags erop voert hij 15 dansers van Opera Ballet Vlaanderen, twee kinderen en een klaveciniste op voor FUTUR PROCHE.
credits
choreografie en dans: Jan Martens
sound engineer documentary: Yanna Soentjens lichtontwerp: Elke Verachtert
kostuumontwerp: Cédric Charlier
videomontage: Sabine Groenewegen
technische leiding: Michel Spang / Elke Verachtert