In FUTUR PROCHE bouwt de Belgische topchoreograaf Jan Martens met vijftien dansers van Opera Ballet Vlaanderen, twee kinderen en klaveciniste Goska Isphording aan een voorstelling over de nakende toekomst. Na twee eerdere succesproducties vindt Martens opnieuw inspiratie in verrassend, hedendaags repertoire voor het eeuwenoude klavecimbel. Met deze muzikale brug tussen toen en nu zoekt hij naar lichtende alternatieven voor alomtegenwoordige, duistere toekomstbeelden.
inleiding door De Zendelingen: 19.15
beginuur voorstelling: 20.00
‘Eentje is geentje’, vindt Jan Martens. Je kan een dubbele dosis Martens opdoen op 9 en 10 mei, dankzij het combiticket. Eerst kruipt de choreograaf zelf op het podium met ELISABETH GETS HER WAY, daags erop voert hij 15 dansers van Opera Ballet Vlaanderen, twee kinderen en een klaveciniste op voor FUTUR PROCHE.
credits
Pēteris Vasks (1946)
Kantāte für Cembalo
Janco Verduin (1972)
hout karton papier en verf
Graciane Finzi (1945)
Espressivo pour clavecin et bande
Anna Þorvaldsdóttir (1977)
Fingerprints for harpsichord
Erkki Salmenhaara (1941-2002)
Etude für Cembalo
Aleksandra Gryka (1977)
Yuomec
Jan Martens: choreografie
Goska Isphording: klavecimbel
Joris van Oosterwijk: scenografie
Joris van Oosterwijk & Jan Martens: kostuums
Elke Verachtert: lichtontwerp
Stijn Pauwels: video-ontwerp
In collaboration with GRIP
een samenwerking tussen Concertgebouw Brugge en Cultuurcentrum Brugge